Onsdagskväll

Har inte skrivit på ett par dagar. Blev utsatt för härskartekniken "du vet väl att det är farligt att lämna ut sig så där? Det finns onda människor ute på internet", sagt av en för övrigt otroligt snäll människa så jag tror inte hon förstod vad hon gjorde.

På grund av min bakgrund så är jag känslig för "härskare" och känner mig lätt tillplattad så det har tagit mig ett tag att förstå att valet är mitt och det här är mitt klotterplank som ingen kan ta ifrån mig.

Har även under dessa dagar varit utsatt för planerad härskarteknik. Jag tog på mig att vara värdinna för ett aloeveraparty där jag bara skulle bjuda in vänner och bjuda på fika. Resultatet blev att jag även fick "sälja" hennes varor, det vill säga: samla in alla pengar och dessutom leverera hennes varor. Inte nog med det. Hon tyckte att jag skulle hämta dem också.

Det här tilltaget lyckades till 90%. Det enda jag inte gick med på var att hämta varorna och när jag gjorde en ansats att förklara hur jag upplevde det hela så fick jag inte chansen. Alltså planerat! Gick in på företagets hemsida och där finns ingen info om att värdinnan ska göra annat än att bjuda in folk. Den kommer jag att skriva ut och ge henne, med en personlig hälsning där jag frågar henne varför hon beordrade mig att göra hennes jobb, i morgon när hon kommer hit med varorna. Som jag sedan ska leverera. Inte en gång till.

Har förstått att jag blir som förlamad när folk hoppar på och kränker mig på det här sättet. Något jag verkligen måste arbeta aktivt med för att inte bli utsatt igen.


Kommentarer
Företagerskan

Det är inte alltid så lätt det där, att veta vart man ska dra gränserna. Finns alltid människor som är beredda att utnyttja okunskap eller hjälpsamhet. Du gjorde iallafall helt rätt som sa ifrån och du har så rätt - Du bestämmer över din blogg och Ditt liv, det är dina egna val och ingen annan som ska bestämma över dem. Den varmaste av kramar!

2009-04-09 @ 08:02:19
URL: http://metrobloggen.se/foretagerska
Wendela

Underbart Bibbi...Ibland är det jäkligt jobbigt när människor vill både styra och uppfostra en...Jag håller också på att lära mig...Kram fr Wendela.

2009-04-09 @ 09:19:30
Liz!

Om du alltid tänker en gång extra innan du skriver så har du inget att förlora..... Folk kommer alltid att prata och försöka styra andra tyvärr

2009-04-09 @ 09:56:17
URL: http://www.metrobloggen.se/spirulina


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0