Överraskningarnas tid

Inget blir någonsin vad man tror att det ska bli. Vi var på IKEA igår som vi bestämt. Klart jag inte bara kunde hålla mig till gardinerna. Det blev förvaringslådor, som jag letet mig galen efter i Örebro, och ett par kuddar till mina så småningom nymålade utemöbler.

Vi mötte upp med mannen i huset på Max. Jag hade ju hans dörrnyckel så han kom inte in hemma. Vi åt middag ute i vårvärmen och barnen hade kul i rutschbanan.

Väl hemma får den stora tjejen panikkramp i magen. Jag och mamman kastar i oss 7 vitpepparkorn för att slippa från eventuell magsjuka.

Så kom det då. Den stora kaskaden. En filt och två soffdynor fick besöka tvättstugan. Golvet saneras och ett stycke barn in i duschen. Stackars liten. Helt matt bäddas hon ner på soffan igen.



Strax var det dags igen. Två filtar och ett kuddöverdrag fick genast förpassas till tvättstugan. Kanon. De får som en ny soffa på köpet! Sen har det varit lugnt. Hon har druckit en del vatten under natten och hon har ätit mjölk och flingor till frukost. Det verkar ha lugnat ner sig.

I skrivande stund har ingen annan drabbats som jag vet. Föräldrarna är på jobb och här hemma är det lugnt.



Kommentarer
Liz!

Det går att bara handla det man skall ha när man är på IKEA men det är verkigen inte lätt :-)

2009-04-24 @ 10:00:29
URL: http://www.metrobloggen.se/spirulina
attis

Gomorron vännen. Härligt att få shoppa lite. Håller tummarna att du slipper bli sjuk. Ha en underbar dag.

Kram

2009-04-24 @ 11:18:44
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Gina

TAcktack (: vilken småtext ?

2009-04-24 @ 12:17:00
URL: http://writingthroughlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0