Förkyld

Dessa läskiga virus som far omkring. Undrar om det inte är vännen Attis som smittat mig, hihi. Nä, det är nog bara de vanliga barnbasiluskerna som hoppat på mig igen. Blir alltid förkyld efter ett besök hos dem. Tar gärna det och mycket mer för att få krama och umgås med de ljuvliga underverken.

Idag blir det i alla fall sängläge för mig. Det var längesedan men nån gång ska det bli så också.

Tänker mycket på hur migrationsverket gör sitt urval om vilka som får stanna i Sverige och inte. Känns ibland som att de har en tombola, vevar ett par varv, och drar en lott. Det namn som står på lotten får stanna i den här dragningen.

Tänker också väldigt mycket på hur politiken fungerar i det här landet där det värnas väldigt mycket mer om djurens välfärd än människans. De gamla sitter inlåsta på sina rum och får inte ett friskt andetag kanske under flera år. Det är helt ok men skulle man behandla ett djur på samma sätt så åker man dit!!!

Djuren måste ha en varm och torr plats att sova på. Hur många uteliggare finns det i det här landet som ingen politiker bryr sig om över huvud taget!!

Om jag inte läst min biologi helt fel så är djuren skapta för uteliv medan människan som inte har någon päls behöver en torr och varm plats att vila på. Rätta mig gärna om jag har fel.



Dagen ger dig en gåva.
Den ger dig tjugofyra timmar,
att använda så meningsfullt som möjligt.
Låt denna dag ge dig insikt,
om den fantastiska styrka du har inom dig.
Låt lugn och ro infinna sig
när dagen är slut.
- Okänd Författare-

Texten hämtad hos Vicke som vanligt. Tack Vicke!


Kommentarer
Sussi

Ååå stackars..

Jag hade en förkylning på G men kroppen lyckades ännu en gång att mota bort den för dan efter jag kände första symtomen var dom praktiskt taget borta. Det här är andra gången inom kort tid som det har varit så här. Så nu väntar jag bara på att det ska komma igen.. Hoppas jag får slippa!!

Hoppas du kryar på dig snabbt så du får vara ute i solen och njuta..



Kramisar

2009-06-14 @ 19:34:24
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0