En dikt... från min själ..

Har tillbringat de flesta timmarna i ateljén idag. När jag behövde en paus i mitt målande blev det en dikt skriven.

Tack för livet
Tack för såren
som genom åren
gjort mig till den
jag är idag
Den som är jag

Tack för maten
Tack för kläder
för alla väder
som täckt min kropp
och döljt min själ
Du ville väl

Det blev så fel
Jag blev ej hel
Åren gick
och barnen kom
och de fick leva om

den trasighet
jag bar mig med
från bardomstid
Jag ville väl
Det blev så fel

De växte upp
utan sin far
Jag visste ej
hurdant det var
att vara hel

Nu har de sitt
och jag har mitt
De kämpar på
att få det rätt
på sina egna sätt

Jag är nu hel
Det som blev fel
har blivit rätt
på mitt egna sätt
Jag har mött Jesus


Kommentarer
Företagerskan

Så fint skrivet, du är duktig du!

de varmaste av kramar

2009-03-18 @ 17:25:37
URL: http://metrobloggen.se/foretagerska
Peter

Jesus is my man,

I am definately a fan.

Acceptance and love heels it all,

suddenly there is no wall.

Past is gone, future is not here,

now not even a tear.

Just enjoying life as it is,

since there is nothing to miss.

Every moment a precious thing,

just fly high like a bird with its wing.

Take care Bibbi, all the way,

and if necessary.. bow down and pray.

Jesus, Buddha or just a flower,

just enjoy the love shower...



Lilo-an, Cebu 20 march 2009

2009-03-20 @ 01:46:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0