Tacksamhet...

vaknade med en känsla av hur nära det varit att jag vaknat på gatan i stället. En gigantisk tacksamhet vällde över mig. Över att få vakna i en säng. I ett varm hus.

Utan min vänner hade jag inte fått något lägenhetskontrakt eftersom jag har betalningsanmärkningar sedan strax 19 år sedan. I sådana lägen får man bara hyra av privatpersoner och det kan kosta hur mycket som helst. Men om man nu gör rätt för sig mot kronofogden så har man inte "hur mycket som helst" att lägga på en hyra... och när man måste så får man spara in på maten.

Det här borde ingå i livets grundutbildning, även om det inte hjälpt i mitt fall. Vissa av oss hjälper det ju inte ens att göra ett hål i skallbenet och hälla in kunskapen. Vi måste lära av egna misstag.
Snart bara två år kvar i "fattigdomen". Kan inte undgå att känna pirr i hela kroppen. Om ni kunde fatta hur rik jag kommer att bli!!!! I mina mått mätt alltså....

Mötte igår en vän som jag inte sett på månader. Vi började prata ekonomi och det visade sig att han är en riktig klippa. Han gav min helt klart användbara tips inför framtiden så jag inte flyger iväg helt galet......


Kommentarer
Företagerskan

Har en liten överraskning till dig inne hos mig! fredagskram

2009-03-20 @ 11:46:47
URL: http://metrobloggen.se/foretagerska
Företagerskan

Riktiga vänner ska man vara rädd om... de finns i med- och motgång! Ha en toppenkväll och lycka till med filminspelningen omtagningskram

2009-03-20 @ 18:11:02
URL: http://metrobloggen.se/foretagerska
Wendela

Ja vet precis hur lycklig du kommer att bli efter dessa två år. Har vart med om samma. Fick vänta i många år innan det kunde handlas något..Men sen 15 år tillbaks har vi inget hos fogden...Underbart..Kram fr W

2009-03-20 @ 21:04:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0