Strax midnatt

Har inte vart inne här på ett tag. Fattar inte. Dagarna bara rusar iväg.

Idag har en kille börjat hjälpa mig med garaget. Det regnar in så jag anlitade en expert. Det här är vad som fanns bakom innerväggen.....



Mögel och murket!!! Bara att riva väck och sätta upp nytt. Tur han är just expert...

Fattar inte. Huset blev inspekterat av anticimex för 1,5 år sedan. Då varnade mannen därifrån för att taket skulle kunna ta in vatten på vänster sida på grund av en plåt som inte gick omlott tillräcklingt. När pappen kom bort visar det sig vara ett stort runt hål på Höger sida och inget läckage över huvud taget på vänster sida.

Hur kunde han bara missa det här!?1 Med tanke på hur det ser ut så kan det inte ha kommit till under 1,5 år. Jag är superallergisk mot mögel. När jag tog den här bilden (och några till) hade jag andningsmask på mig för att klara av att vara där inne. Kände att jag måste dokumentera detta.

Nu ska jag försöka sova för att orka med morgondagen. Vädret är så fram och tillbaka mellan sol, regn och blåst. Det innebär för mig svåra smärtor i lederna så det finns ingen sömngaranti för den här natten =)

Suss gott världen...


Kommentarer
Anki

Ja, det var inget vidare alls, urch!

Hittade din blogg för nån dag sedan och har lagt till dej på min bloglovin, kanske vi kan följas där



Natti Natti



2009-05-10 @ 00:49:38
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
attis

Gomorron vännen. Fy vad trist med fuktskador. Det har varit många turer kring Anticimex och deras slav sista tiden. Visst är han duktig på sjunga lille Victor. Ha en bra dag.

Kram

2009-05-10 @ 07:30:08
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Veiken

Vad tråkigt, men det är ju tur att det blir upptäckt och åtgärdat. Kram

Sussi

Nej du. Det där kan ju inte bara ha kommit på 1,5 år. Så fort går det inte att bli så där murket. Vi har samma problem med syllen på vårat hus. Vi håller på att byta ut den sakta men säkert..



Ha det så bra

2009-05-10 @ 23:49:16
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Fenixmona

Godmorgon i stugan denna måndag! Vilken otrevlig överraskning!!Kramiz!

Fenixmona

Godmorgon i stugan! Hoppas du får en underbart fin tisdag! Kramiz

Mollan70

Usch det där såg inte bra ut.

Hoppas det inte blir en kostsam historia.

Önskar dig allt gott denna tisdag.

Kram

2009-05-12 @ 08:29:20
URL: http://www.metrobloggen.se/Mollan7


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0