Tog i...

I går tog jag visst i så jag stönade. Vadå vi.... jag köpte grejer, kom med glada tillrop, höll de arbetande med mat och kaffe. Det enda jag gjorde med bilen var att kolla oljan och konstaterade att den behöver bytas, vilket bilmeken höll med om.

Sen trodde jag i min enfald att jag skulle orka blogga när jag kom hem. Och det gick ju om intet så klart. Var helt slut, men kunde inte somna ändå. Låg och vred mig i bingen några timmar innan ögonen ramlade ihop.

Idag bär det av till stora staden Skövde. Ska agera schaufför åt asylsökande vänner som behöver komma till möte på Migrationsverket.

Funderar mycket över hur just den myndigheten gör sina bedömningar. Inte verkar människan vara i fokus i alla fall. Känns mer som att de har en statistik att uppfylla och gör det till varje pris. Just nu har vi en familj som fått ett nej trots att mor och far inte får bo i samma land när de blir utvisade. Vem ska barnen bo med? Hur ska familjen kunna hålla ihop? Jag fattar ingenting. Ger de alla nej och den som har pengar nog att skaffa en egen advokat får en chans att stanna?

Deras advokater är ju anställda av migrationsverket. Ungefär som att jag är i delomål och måste ha en advokat anställd av min motpart! Hur goda förutsättninar har jag då att få hjälp???

Önskar alla bloggläsare en riktigt fin dag, även om solen inte skiner på er =)


Kommentarer
Mollan70

Hoppas att det löser sig för dina vänner.

Myndigheterna saknar empati totalt!

2009-05-06 @ 14:33:41
URL: http://www.metrobloggen.se/Mollan7
attis

Halljsan. Tror migrationsverkets anställda har en inbördes tävling om vem som kan vara jäkligast och elakast . Usch och fy säger jag bara. Ha en bra dag goa rara du.

Kramisar

2009-05-06 @ 14:51:13
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Sussi

Migrationsverket har gjort en hel del konstiga beslut. Man undrar ju om dom lottar eller nåt?? För jag har så svårt att tro att en vettig människa ska kunna ge avslag på det där..



Ha en fin kväll



Kramisar

2009-05-06 @ 20:27:59
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Anki

Vad trevligt med en ny besökare, gillar din blogg oxå! Ja, vilka förutsättningar har de, inga alls



Ha en bra kväll

Kommer i fortsättningsvis titta in på din blogg

Du har inte bloglovin?? Ett jättebra verktyg

2009-05-06 @ 20:55:43
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Anki

Ja, det hade du visst det, jag som inte tittade efter ordentligt, Jag går och lägger till dej till min bloglovinlista på en enda gång nu



Kram

2009-05-06 @ 21:11:14
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Fenixmona

Ibland orkar man bara inte...så är det! Kramiz

Liz!

oljan måste jag även kolla på..... det hade jag glömt

2009-05-07 @ 08:26:11
URL: http://www.metrobloggen.se/spirulina


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0