Solig måndag

Dagens ord från Var morgon ny

Det känns tillfredställande att låta en medmänniska känna sig uppskattad. Kärlek och omtanke är min räddning.

Så. Nu har jag uppdaterat min länklista och där ligger förståss även denna länk. Glöm inte att klicka på länk 1 för att skriva på listan beträffande organdonation.

Idag har jag redan hunnit med en hel del. I alla fall i min värld =)

Diskat, tvättat och varit ute på två promenader varav den sista blev en skön långpromenad. I går var vi nere på Mälaren och gick i solskenet och det syns redan i mitt ansikte. Var helt röd i går kväll haha...

Var faktiskt ordentlig och tog med mig telfonen både i går och idag så jag ska visa lite bilder från våra promenader.

Igår.... Taget från isen. I det lilla gula huset höll min äldsta dotter och man sin bröllopsfest. Jättemysig lokal med stenvalv och en stor altan med utsikt över Mälaren.



Det var massor med folk på isen men jag valde att inte ta något kort på dem. Känns lite integriteskränkande eftersom jag vill kunna lägga ut bilder här.

Men mina älsklingar poserade fint



Tessan syns aldrig riktigt på bild för hon är så svart så det blir bara en hög av hela henne :-)



Här har hon i alla fall ben och svans och en liten nos som sticker fram. Hon är gudomlig den lilla busungen.

Allt ger hon sig på. I går när vi låg och vilade hade hon lyckats få tag på mina glasögon och bitit sönder dem. JAG KLARAR MIG INTE UTAN!!!! Undrar om försäkringsbolaget tar den kostnaden???? Måste ringa och fråga.

Idag..... Gick vi en runda runt Sigtunastiftelsen och ner på vägen där jag tog ett par bilder.



Våren är på G även om vinden biter i kinden :-)



Jag kopplar ihop båda hundarna så det inte blir så mycket koppel att hålla reda på. De kan inte trassla till det så förskräckligt med bara ett koppel.

Nä, nu ska jag hänga en maskin tvätt och tassa in hos er andra och hälsa på.

Ha en fin måndag



Tack till den jag lånat den här bilden av (minns inte)




Kommentarer
Mi

Hejsan! Såg att du varit in och tittat i min andra blogg också. Tyvärr så blir det sällan jag skriver där. Har fullt upp med den andra bloggen. Tack för titten!!

Så du har levt och växt upp med missbrukare. Ja det är inte lätt. Jag växte också upp med skiten och sen hamnade jag själv där. Att vara medberoende är inte lätt det heller. Fy sjutton säger jag. Vilken tur att jag är nykter nu då för annars så hade jag inte lärt känna dig. Måndagskramen kommer här till dig också. Ha det så gott!!

2010-03-15 @ 13:32:36
URL: http://www.metrobloggen.se/monicaandersson
attis

Hej vännen. Du börjar med att spara bilden och sen laddar du upp den precis som du gör med foton. Höger klikca bara på bilden och sen spara som. Ladda upp den på 1000. Gå in och kopiera adressen till namnisamlingen. Markera bilden och gör en länk av den. Sen klickar du på lilla rutan där det står htlm. Markera texten där och kopiera. Sen lägger du in den i din sidomeny. Tex ovanför Bloglovin. Om detta inte ågr så hör av dej så ska jag hjälpa dej :

Kramen

2010-03-15 @ 14:57:15
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Vicke

härliga bilder och bilden har du lånat av mig

2010-03-15 @ 15:18:43
URL: http://www.metrobloggen.se/animeringar
Petra

Mysigt väder.

smma problem med att fota Tamar. Svart o jobbig XP haha Måste vara bra ljus för att man ska se nåt i ansiktet. ;P

Tråkigt att du kom ner den vecka jag åker upp!:/

2010-03-15 @ 16:24:31
URL: http://petraceciliasundqvist.blogg.se/
Anki

Jag tassar in till dej och tackar dej för att du vill hjälpa till! Sambon kom hem idag, men han skulle ha stannat en dag längre, han kräks och mår inte alls bra!



Jag hoppas att listan fylls på med namn för något måste göras! Det räcker inte som det är nu, med att människor anmäler sej till donationsregistret! De är för få!!!! Tre stycken dog förra veckan av de som väntar på levertransplantation pga av organbrist



Kraaaaaaaam och tack

2010-03-15 @ 18:53:11
URL: http://nabbann.blogspot.com
Anna

Vilka goa hundar du har!!Min ena är också svart, helt stört omöjligt att ta en vettig bild på honom! :)

2010-03-15 @ 18:57:26
URL: http://kavril.bloggproffs.se
Mi

Kommer förbi dig på min kvällsrunda och önskar dig en riktigt bra kväll. Kramar!!

2010-03-15 @ 19:03:58
URL: http://www.metrobloggen.se/monicaandersson
Fenixmona

Undebart fint med vovvarna! Visst är de fantastiska våra fyrbenta vänner...ställer alltid upp och poserar och protesterar aldrig när vi lägger upp dem på bloggen! Kramiz

2010-03-15 @ 19:16:11
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com/
Maddo

Nämen, får man inte vara med på länklistan? :O ;)



Nej meditation har jag inte försökt.. problemet är att jag har ro till det ett tag (avslappningsCD och spikmatta) men så fort jag slappnar av mer sätter jag igång med turbolivet igen. Frustrerande!



Kramar!

2010-03-15 @ 20:57:12
URL: http://blogg.dreammaddo.se
Sussi

Vilket busfrö hihi

Tycker nog försäkringen borde täcka det. I alla fall om du har drulleförsäkring?



Ha en bra dag

Kramisar

2010-03-16 @ 08:36:13
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0