Natti natti

Ja det är inte lätt att ta det lugnt när kroppen och huvet är pigg en dag.

Blev en tur till fina Ewy som har gjort om sitt kök. Var bara tvungen att åka dit. En av mina laster är nyfikenhet.

(Den har förresten drivit mig långt i min yrkeskarriär som i och för sig tog slut med skallskadan men jag kom högt på stegen innan jag föll)

Vilket vackert kök. Och lättarbetet. Nu gäller det bara att hon lär sig hitta också:-)

Jag blev kvar där många timmar. Som vanligt. Älskar att umgås med den familjen.

Fick dessutom Lasagne på viltkött så jag njöt i fulla drag. Enda köttet jag kan äta utan att få ont i kroppen. Och så lamm går bra. Det här var visst hjortkalv. Vilken LYX. Hann med ett par mormors goda bullar med innan hemresan.

Ja ni börjar nog fatta varför jag aldrig kommer därifrån;-). Sen har vi ju sååå mycket att prata om.

Pojkarna skulle ut och gå så jag bad dem ta hundarna med sig. Efter en lång stund ser jag Sally och Sotis komma skuttandes ner för backen. Men inga pojkar.

Förstod omgående att de rymt från grabbarna och att de gick där ute någonstans och letade efter dem.

Vi försökte ringa för jag tyckte verkligen synd om dem. Rädsla och dåligt samvete. Men vi fick inget svar. Telefonen låg inne på deras rum och ringde!!

Efter en halvtimme kommer de hem och då har jag satt in hundarna i bilen så de såg dem inte. Snacka om att se oroliga ut!!! Jag var snabb att berätta att de var hemma och bad om förlåtelse för deras (hundarnas) dåliga uppförande.

Tack och lov slutade det med att alla var glada.

Blev lovad bilder från deras promenad så jag hoppas kunna visa dem vid ett senare tillfälle.

Väl hemma igen var vi rätt trötta allihop så det blev soffan och tv:n.

Nu ska jag försöka sova och ber att få vakna lika pigg i morgon.

Suss gott alla där ute och dröm söta drömmar <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0