Det skulle ju vara onsdag :-))

Var nog lite seg när jag skrev förra rubriken :)

Hade helt underbart tunga samtal med min syster om bl.a. Vår uppväxt som inte var den enklaste i världen. Vi hade verkligen olika versioner om hur vi upplevt den. Ingen av versionerna är fel eftersom det är våra upplevelser som är sanna för oss.

Vi kunde konstatera att det var någon brist hos en av våra föräldrar som skapade trauman hos oss båda. Kändes skönt men samtidigt tungt att prata om. Tror att det är viktigt att blunda för sin uppväxt men minst lika viktigt att erkänna att vi är de som har ansvar för hur vi mår idag.

Vila i frid våra föräldrar som gjorde så gott de kunde <3

Idag är stora sovdagen. Har bara varit vaken när jag skött hundarna. Lär somna om igen när jag skrivit klart här.

Lägger in nån bild på min fina sys och hennes man. Ha en fin torsdagskväll <3



Kommentarer
Micke

Jo...ens uppväxt präglar ju ens framtid lite...tror alla har någonting som kunnat vara bättre...men så kan de va.

Ha en fin morgondag..!

2012-09-06 @ 21:07:31
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Snejky

Det är mycket bra att kunna bolla sådana jobbiga saker med varandra...Har oxå en ganska trasslig barndom/uppväxt, men jag däremot kommer noga aldrig att få svar osv, på alla mina frågor..
Ha de riktigt gott, tjejjen....Varmakramen...

2012-09-06 @ 22:52:23
URL: http://snejky.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0