Nattcig

Sitter på altanen i kylan och tar en nattcig. Hundarna är med och Sotis är mörkrädd så hon låter så fort hon hör minsta lilla. Sally har gått ut och lagt sig i mörkret. Helt tyst. Här måste smygas för bästa grannen sover.
Bidrar med en bild på min hyacint som har bestämt sig för att överleva :-) Har ALDRIG fått en sån att leva mer i en vecka men den verkar stortrivs på min altan för det kommer nya bekommer hela tiden. Tack till Inger sim gav nig den. Mot alla odds. Måste vara given med mycket kärlek <3



Kommentarer
Micke

Vi har inte haft växter på många år här...katterna har gnagt sönder dem så vi lade ner det projektet.
MEN...i köket har vi nu i tre och ett halvt år haft två orkideér som klarat sig...finns ju inte så mycket på dem att gnaga större delen av året...måste vara det som är knepet. :)

Ha så fint.

2012-09-08 @ 09:11:33
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Snejky

Lite mysigt det där att sitta ute på så sätt. Samma här när sista ciggen ska tas, alltid så fridfullt ute...
Har heller aldrig fått en sådan blomma att överleva...
Kramelikram & ha en toppen lördag, tjejjen...

Svar: Här kommer ett supersent svar. Har visst inte varit här på ett tag :-P
Trygg i mig själv

2012-09-08 @ 12:16:14
URL: http://snejky.se
attis

Hej goa vännen. Här sitts det oxå på nätterna i kylan ibland och ryker. Så vacker blomma men visst är det en hibiskus? Måste försöka ta mej i kragen och skriva något på min blogg snart. Ha det allra bäst.
Kramelikram

Svar: Visst är det en hibiskus. Teflonen slog till lite akut där :)
Trygg i mig själv

2012-09-09 @ 20:26:56
URL: http://attisblogg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0