God lördagseftermiddag

Nu har jag städat klart. Det tog sin lilla tid men blev rent. Finns det något mysigare än nyskurade golv??

Idag har vi vuxendop i kyrkan. Ska bli kul. Har bara varit med på mitt egna tidigar och jag lovar... det känndes häftigt. Att få lägga hela sitt gamla liv i graven och få en ny chans i livet! Kanonas. Ingen kan döma mig på gamla meriter mer :-)

Igår har passerat och i morgon vet vi inget om men dagen idag har vi i vår hand. Tänkvärt....

I kväll är det kräftskiva här i byn. De har fixat till hela lekplatsen med partytält och musikanläggning. Hela byn är nyklippt och friserad inför festen. (Gräset alltså...) Ska ansluta till gängen efter högtidsstunden i krykan. Klart man inte vill missa att få träffa alla fina grannar.

Lär få sova med öronproppar i natt för lekplatsen är exakt bakom mitt hus i en grop i skogen. Men vad gör det... huvudsaken alla har kul.

Här följer några bilder på lekparken som den ser ut just nu....

Kvalitéten är inte den bästa. Bilderna tagna med min mobil Ericsson G502

Här är vi strax nere i lekparken


Kolla arrangemanget!!



Regnskyddet i lekparken



Sandlådan som det alltid finns leksaker i .-)



Den vackra ljungen växer även här



Här är vi på väg hemåt



och nu ser vi "Målarstugan" och växthuset



Jag har gjort en budgetvariant av altantak. Det funkar och det är ju det viktiga.....




Ha en fin kväll




Kommentarer
Fenixmona

Så fint det var, gott om plats för festligheter! Kramiz

Sussi

Vad kul med kräftskiva!!

Det ska vi ha nästa helg hemma hos oss..

Brukar ha varje år.



Tack snälla du för kommentaren om min klädsel till vigseln. Det kändes riktigt bra med klänningen så jag tror jag gjorde rätt val :-)



Kramisar



Kramisar

2009-08-23 @ 14:48:45
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
magareta

Vad roligt att du skriver igen. Kul att få se alla fina bilder du tagit. Hoppas att lekplatsen är lika fin dag. Kram Margareta

2009-08-23 @ 19:34:44
Yvonne

Morn morn! ha en bra måndag Kram

2009-08-24 @ 07:45:43
URL: http://metrobloggen.se/skaningen
Angelica - fyrbarnsmamman

vilken smart ide att köra med sådant där tak ^^

2009-08-24 @ 10:09:00
URL: http://tvattlapp.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0