Det funkade!!!

Har ominstallerat min Mac. Det är första gången jag gör något sådant på en Mac. Jag lovar.... nerverna var på helspänn. Kunde ju ha gått hur som helst men datorn var så seg så det blev bara omöjlgt att använda den. Utan dator... Nej TACK!!

Det gick jättebra. Uppdaterad webläsare också så nu går det som en dans:-) Enda sorgliga med det hela var att jag tappade alla mina foton. De gamla finns säkerhetskopierade men de nya, ca 1 år tillbaka i tiden, är försvunna för alltid.

Nåja. Inget levande dött av den här operationen. Kan betala mina räkningar igen och hålla kontakten levande på internet. Hallelluja!!!! Och Sally kan fortsätta blogga också.

Idag har jag varit och gjort det mest plågsamma jag vet. Mammografi. Vet ni hur det känns när brösten är så små så de måste dra som tokar för att lägga den lilla skinnbiten på glaset och klämma till. Sekunderna blir till evigheter. Idag så måste naturligtvis fibron göra storbesök också. Stackars tjej som skötte det hela. Jag skrek som en stucken gris.

Nu är det över för den här gången i alla fall. SKÖNT!!!

Den här veckan måste jag vara flitig som en liten myra. Det är ju påsk strax. Påskmiddag för barn med familjer på lördag och då vill jag ha det fint hemma.

Dags att kika in och hälsa på hos er. Det var ju måååånga dagar sen sist.

Ha en fortsatt härlig måndag i vårvärmen.



Kommentarer
attis

Hej goa Bibbi. Så jätteskoj att det fungerade och gick bra. Jag brukar bränna ut alla fototn innan jag gör nåt med datorn. Mammografi hatar jag. Det gör så förbaskat ont. Men det är ju ett måste. Här ska oxå fejas inför påsken. Jag försöker samla ihop mina recept där istället för att som nu ha dem liggandes överallt. Ha det bäst.

Kram

2010-03-29 @ 15:53:21
URL: http://attisblogg.blogg.se/
attis

Tack för det vännen. vi måste ju hjälpa varandra så långt det går ;)

Kram

2010-03-29 @ 15:54:19
URL: http://attisblogg.blogg.se/
agnetha

Hejsan Bibbi!!

Nej jag vet inte att hundar kan skriva. Men prata det vet jag eftersom jag haft några stycken älsklingar. Först en labrador som bara blev tre år på grund av sjukdom. Därefter tog vi hand om en NewFoundlands hane( omplaceringsfall) men honom klarade vi inte av, jag tror han hade blivit lite störd av att ha gått ensam i en box i nästan 1 år. Stackars han, vi kunde aldrig lämna honom ensam för han ylade och förstörde allt i sin väg. Han fick ett nytt hem ute på landet. Därefter hade vi en drever i 9 år. Fick avliva honom då han fick diabetes. Sedan kom lilla Ebba en Petit Basset Griffon Vendéen. Henne hade vi i 12 år och älskade denna lilla över allt. Hon fick åka till änglarna pga bl.a ålders svagheter. Hon kunde prata!!!

Nu har vi bara en lånehund det passar oss bättre just nu.

Angående min hudcancer måste jag behandla mig igen ihöst eller senare i sommar. Vet ej hur det går. det har ju varit lite besvärligt de sista gångerna. Men jag håller tummarna.

Oj det blev en lång komentar. (Skratt)



/Agnetha

http://agnetha52.blogspot.com/

2010-03-29 @ 17:03:25
URL: http://agnetha52.blogspot.com/
Maddo

Slutet gott allting gott! Hoppas du fått iordning och mammografi lät inget sköt! :(



Många kramar!!

2010-03-29 @ 18:55:25
URL: http://blogg.dreammaddo.se
wiper

Vad duktig du är som kan fixa med sånt och kul att det lyckades. Jag borde också kunna klara mer men går till mannen så fort det blir nåt fel :(



Inget vidare att du mistat foton, jag vet hur det känns har gjort det några gånger själv. Vad tråkigt att du också har fibro det är så många som drabbats. Ja du jag vet hur det känns med mammografi än om jag har större bröst just nu p.g.a för hög vikt. Förstår att du har att göra när det är påsk och en stor familj. Vi blir färre och färre och ingen tillväxt.



Ha en fin kväll

kram

2010-03-29 @ 19:04:22
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Maddo

Hej! Ohja, det gör ont ännu.. Läkningen är, om möjligt, värre tycker jag.. Det gör ont när man gör saker liksom.Hur står det till med dig nu då?



Kramar!

2010-03-29 @ 21:49:40
URL: http://blogg.dreammaddo.se
Maddo

Oj, smarta jag att läsa en kommentar åt gången! :P



Jag fick tips att dra ner maten och ge tre gånger om dagen istället för två och ha risavkok. Det har funkat bra =) Tidigare har vi "svält" henne och sen gett ris men denna gång spydde hon tre gånger på en 12-timmarsperiod så det kändes som om det var dags att gå på nya tips. Det är kära Anna /Kavril som ger så bra tips :) Hon är grym!!! =)



KRAMAR!

2010-03-29 @ 21:53:37
URL: http://blogg.dreammaddo.se
Anonym

Va duktig du är, jag vet inte ens hur man uppdaterar, det måste jag kolla



Kraaaaaaaaaaaaaaaam

2010-03-29 @ 22:54:19
Sussi

Nämen grattis till din första ominstallation. Som du säger så kan ju allt hända då!

Jag har inte provat på att göra en sån en. För feg hihi



Usch vad mycket smärta du har fått utstått sista tiden. Jag har inte gjort någon mammografi än själv men kan tänka mig att det gör väldigt ont!!



Sv. Du kan ju vara med och tävla om ljuslyktan och luset ändå. Trots att du inte kan elda ljuset. Det kanske finns någon i din närhet som är intresserad av ljuset :-)

Ljuset är gjort på eteriska oljor. Jag tror inte det är samma sak som parfym? Eller??



Ha en fin fin dag

Kramisar

2010-03-30 @ 09:42:35
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Anna

Wow, kan bara gratulera!!Till det där med datorn och mammografin alltså... För det sistnämnda är inte det roligaste att ta sej igenom, och kan tänka mej att det inte roligare med fibro... Stor kram på dej!! :)

2010-03-31 @ 00:11:50
URL: http://kavril.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0