Å så blev det inte....

Återkommer nu istället.

Idag ska jag och en väninna på Skördefest i Hajstorp. Ska bli spännande att se om vi kommer iväg. Just för sekunden är det uppehåll men när jag vaknade regnade det ymnigt.

Var iväg till Skövde igår och hämtade ut mina nya glasögon. Hihi... Det är alltid lika spännande.... De är ju utprovade med halvblinda ögon och nu helt plötsligt kommer jag att se hur jag ser ut med dem. Trodde jag alltså..... Det var ju inga progressiva den här gången. Såg inte ett shit i spegeln. Fick förlita mg på kombon som såg lagom förnöjd ut haha..

Passade på att köpa mig en bänkspis så jag kan laga mat uppe hos mig. Duktig som jag blivit läste jag handboken först.

Ouip.... Det var inte bara att sätta i kontakten och använda den. Nej då..... Den måste stå på brandsäkert underlag. Vem har det så där bara i sitt hem......... Den ska brännas ur innan användning och man ska helst inte andas in ångorna och röken som blir..... Alltså planering..... Inga hundar eller människor inomhus under proceduren..... och lämnar man en ny spis på alldeles ensam på en övervåning i ett gammalt trähus......

Det här måste överlistas.

Men jag har tänkt. I natt. Kompis 1 har tegelstenar ligger. Jag ber att få låna några. Fint under spisen... Fint väder... I morgon kanske... Då kan hundarna gå på löplina ute medan jag går med ansiktsmask inne och bränner ur spisen...

Yes. Så får det bli.

Nu ska jag frukostera färdigt och be Gud om finväder så jag och kompis kan åka på skördefest. Så det så.....


Kommentarer
Mi

Det verkar vara ett helt företag att skaffa ny spis innan det går att använda den - Regn och sol hos mig om vartannat. Hoppas på sol för din skull men jag tror nog att de överdriver lite för att då har firman gjort allt dom känner utifall.. Borde räcka om du stänger dörren till köket och har fönstret öppet. Kramar och ha en fin lördag.

2010-09-18 @ 10:11:40
URL: http://www.metrobloggen.se/monicaandersson
Snejky

Gomorron, tjejjen..

Jag är sån att jag läser aldrig instruktionerna innan. & det kan bli krångligt värre. Du gör bra att läsa den innan..Önskar dig lycka till med spisen.

& så hoppas jag att du får fint väder. Roligt för dig att komma ut & roa dig lite. de e du värd..

varma kramar till Dig & vovvarna

2010-09-18 @ 11:18:13
URL: http://snejkysmix.blogspot.com/
Fenixmona

Godmorgon! Jag hoppas det blir fint så du kommer iväg på skördefest! Själv drar jag till skogs några timmar och fyller svampkorgen! Kramiz

2010-09-19 @ 05:48:11
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com/
Mi

Önskar dig en fin söndagskväll. Kramar!!

2010-09-19 @ 17:08:21
URL: http://www.metrobloggen.se/monicaandersson
Veiken

Skördefest! Så underbart det låter. Hoppas ni hade toppenkul! Kramar

2010-09-23 @ 15:19:19
URL: http://veiken.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0