Midsommar đŸŒș

Det var lÀnge sedan som Ätta dagar gÄtt sÄ snabbt som nÀr barnen var hÀr.

Allting blev sÄ meningsfullt. Vi hade nÄgon aktivitet varje dag.

Vi började söndagen med att Äka till pizzerian och Ät middag.

MÄndag Äkte vi till Àlskade tant Anna i VÀring.

Hela tisdagen var vi pÄ resande fot. De fick sin julklapp. En Göta Kanaltur mellan Töreboda och Sjötorp. Vi passerade slussarna som var med i filmen Göta Kanal. VÀdret var ganska kallt men uppehÄll. Barnen skulle absolut sitta lÀngst fram i fören för att kunna se ALLT.

Skepparen hade en Mastiff med sig. Skeppskatter har jag hört talas om men skeppshund.... Barnen blev helt förĂ€lskade ❀

Vi missade inte heller oxen Sixten som drog skeppet mellan tvÄ slussar och som betalning fick han bullar frÄn skepparens mun. Mycket uppskattat av barnen som fascinerat sÄg pÄ. Okej... Inte bara barnen djurlÀkare som jag Àr.

Vi vÀrmde oss vid matbordet dÀr vi bjöds pÄ riktigt fin mat.

Onsdagen sov jag Ànda till tre. Barnen kom och pratade med mig mellan varven. De vÀckte mig mjukt varje gÄng. NÀr jag vÀl kom igÄng blev det middag och sen Äkte vi och handlade.

Torsdagen Äkte vi till Mac Donalds och smarrade pÄ det vi önskade.

Fredagen var det finvÀder sÄ dÄ klippte jag grÀset och barnen lekte med mina fyrbenta. Sen blev det bad i poolen vid campingen i Töreboda. Inte jag dÄ. Badkrukan nummer ett.

Lördagen blev det shoppingdag igen. Barnen hittade klÀder de ville ha. Och naturligtvis blev det inhandling för myslördag.

Sen var det helt plötsligt söndag och barnen blev hÀmtade.

Varje dag var det samtal om vem som skulle hĂ„lla Sally eller Sotis vid promenaderna 😄. MĂ„ste erkĂ€nna att Sotis inte lĂ„g som nummer ett. Hon drar som en hĂ€st i kopplet sĂ„ jag förstĂ„r dem. Sally avskyr nĂ€r det stramar i halsbandet sĂ„ henne har de kunnat stolt promenera sedan de kunnat gĂ„ ❀

Efter de Äkt hem skulle man ju lÀtt kunna tÀnka sig att jag njöt av lugnet igen men det blev sÄ tyst. SÄ tyst sÄ det slog lock för öronen. Helt plötsligt blev det inte lika kul att kliva upp pÄ morgonen. Saknade vÄra frukostar framför tv:n. Alla "mÄsten" som finns nÀr man har barn.

IgÄr kom jag igÄng igen. Livet ÄtervÀnde och jag fick livslusten tillbaka.

Idag Àr det midsommarafton och jag vaknade halv fem. Solen vÀrmer och nÀr grannarna vaknat ska jag klippa klart grÀsmattan och klippa ner alla brudspireorna som stÄr alldeles för nÀra huset pÄ framsidan. Om jag orkar med doften frÄn buskarna vid vÀgen.

Nu ska jag duscha och sen ta en skön promenad med mina Àlsklingar.

Jag önskar er alla en riktigt fin midsommar 😄

Eftersom jag lÀgger in det hÀr inlÀgget via mobilen kommer bilderna utan direkt koppling till texten.

Detta Àr skeppshunden Dino

Skeppet vi Ă„kte med

Slussning

Skepparen matar Sixten

Middagsplats i Mariestad

 

En av grannarnas hus (ville nog egentligen visamin nyklippta grÀsmatta haha)

 



Kommentarer
Snejky

Ohhh, vilka hÀrliga foton....Ser att du haft det kanon idag, vÀnnen...

Varma kramen....

2012-06-22 @ 21:14:07
URL: http://snejkyscorner.blogspot.se


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig sjÀlv

Livet som varit vÀldigt mycket ner och en hel massa upp har lÀrt mig vem jag Àr och vart jag stÄr. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0