Återigen en härlig dag.

Sov som vanligt alldeles för länge. Fick stressa in i duschen och kasta i mig frukost för att hinna till gudstjänsten i tid. Tjejen åkte med =). Vi kom in efter att allt startat men bättre sent än aldrig visade det sig.

Det var en kanonfin inledning av Anna (tack alla asylsökande för att ni finns med) som använde hela kroppen för att få oss förstå vad hon ville förmedla. Margareta tog vid med en härlig predikan. Hon är en stor pedagog och berättar så det väcker mersmak.

Församlingsmötet som följde var nog det snabbaste jag varit med om. Tack för det Håkan! Det kändes inte som om något var osagt när vi skildes åt.

Fick med mig två goda vänner hem som åtgärdade all rost på min bil. Helt kostnadsfritt! Det ni.... det kallar jag en GÅVA. Den behöver bara lite färg på fläckarna så kommer den att se helt ny ut sina 12 år till trots.

Har hunnit med att vara hemma hos en granne och retat upp mig på en sån där omöjlig kub som skulle sättas ihop. Slutade med "hjärnblödning" när mitt norrländska temperament tog över av misslyckandet.

Kvällen slutade hemma hos en familj i grannbyn med goda samtal.

Nu är det sovgottdags. Ska bli skönt att krama kudden igen. Och hoppas att jag får vakna tidigare i morgon än idag.



Kommentarer
attis

Det är tur att jag har ett av barnbarnen här i Holmsund. Natti,natti.

Kramen

2009-04-05 @ 22:45:12
URL: http://attisblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0