Men hallå....

vem har sagt att det ska heta långfredagen??? Min fredag bara försvann. Orkade inte ens blogga i går kväll när jag kom hem. Var i kyrkan från klockan fyra. Det började med bibelstudier (som jag inte förstod så mycket av), fortsatte med nattvard (som jag inte var med på därför att en person som jag inte har förtroende för delade ut den). Gick ner till söndagsskolan i stället och insåg genast att det var där jag skulle tillbringat min tid! De fick kanonbra undervisning som avslutades med en frågetävling på vad de gått igenom. Snacka om pedagogiskt.

Strax fylldes salen i källaren med fikasugna/hungriga gäster och jag lovar... det var GOTT!!! Satte mig hos pastorn och fikade. Tänk, det är alltid nyttigt att göra saker man inte brukar. Fick veta att pastorns mamma, som satt vid bordet bredvid oss, bor i Nybro och är med i Pingst där. Vilket sammanträffande. Där är ju mina underbara vänner Lena och Johan också med. Bytte genast bord och satte mig med mamman och pratade Nybro. Passade också på att skicka personliga hälsningar till mina fina vänner. (Hoppas hon kommer ihåg *f*)

Kom hem rätt sent så jag kollade in tvtablån och insåg att Underbara Älskade pågick på TV1. Då sa jag godnatt till min kära dator och kastade mig ner för trappen för att slänga mig i sängen med en godispåse, lite påskmust och en av de filmer jag längtat efter att få se. Eftersom den redan börjat, tog det en stund innan jag kom in i den, men den hade ett bra budskap. Vet inte om jag skulle se om den men... jag har stillat min nyfikenhet.

Nu är det dags att bädda, dammsuga och slåss med blåfärgen på utemöblerna ett tag innan jag får en väninna på besök =)



Ni kanske förstår att det behövs efter min misshandel av dem? Ska bli snällare hoppas jag.

Påsk på er




Kommentarer
attis

Hallojsan vännen. Ser att du harlika trädgårdsmöbler som oss. Här är det dimmigt och kallt. Jag flög hem från Blåkulla igår. Fick ju hemlängtan. Kramisar

2009-04-11 @ 11:39:56
URL: http://attisblogg.blogg.se/
kimpa

Vad ska du göra i STHLM då :)

2009-04-13 @ 22:44:08
URL: http://mentackskaruha.blogg.se/
Liz!

Hihi inte alltid som namnet lever upp till sig själv :-)

2009-04-16 @ 10:19:33
URL: http://www.metrobloggen.se/spirulina


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0