Robinson

Fattar inte hur de orkar. De är så näringsfattiga men orkar skratta ändå. Tack för välfärden!!! Tak över huvudet. Mat i skåpet och en varm säng att sova i. Det är gåvor som heter duga.

Den här dagen har varit kanonfin både mentalt och fysiskt. Har suttit med en väninna och samtalat om livet i stort som smått. Härligt att få dela sina tankar med någon utan att behöva vända på orden. Och så klart blev det kaffe. Livets dryck.

Har fått hjälp att vända trädgårdsbordet så första strykningen av bordsskivan är klar. Det har varit riktigt kallt i skuggan men i solen känns det som sommar. Lurigt. Det gäller att komma ihåg att inte klä av sig även när det känns som varmast, för mig i alla fall.

I kväll blir det tidigt sänggående så jag orkar med att slipa en fotölj i morgon. Det går långsamt fram men det går.....



Kommentarer
Liz!

Det skulle vara kul att få veta hur det är när de stänger av kamerorna....

2009-04-18 @ 21:16:56
URL: http://www.metrobloggen.se/spirulina
attis

Gomorron vännen. Vi har tillbringat mesta tiden av sista dygnet hos morfar. Vi vakar för honom. De satte in vak för honom igår. Vi sitter och håller hans hand stryker honom på kinden och det syns att han vet att vi är där. Även om han är ganska okontaktbar. Nu ska kläderna på och vi ska åka dit igen. Ha det gott.

Kramen

2009-04-19 @ 10:37:49
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Veiken

"Jag drar det med mig", sa alltid min mormor när hon tyckte att hon gjorde saker långsamt. Det är ju likadant med dig. Det är INTE tiden som räknas utan resultet! Kram



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0