IKEA. Jag vann över dig....

Känner mig sååå nöjd. Blev bara värmeljus, duschshampo och en reapyjamas med hem. Känner mig stolt varje gång jag kan gå därifrån med bara det nödvändigaste.

Har varit en helt fantastisk dag tillsammans med goda vänner.

Gjorde en god kycklingrätt med spaghetti till middag. Här följer receptet....

Dela en gul lök i bitar. Bryn den i olja och margarin i en stor kastrull.
Lägg i kycklingen i stora bitar och låt den få lite färg. Salta.
Tillsätt tomatpuré, några vit- svart- och kryddpepparkorn samt kanelstång och ett uns strösocker.
Fyll på med vatten så det täcker kycklingen.
Låt koka ca en timme under lock. Kolla att vattnet inte kokar bort.
Tag av locket och låt spadet koka ihop.

Servera med ex.vis spaghetti, ris eller potatis.

Gör en sallad på tomater, gurka och gul lök. Häll över lie salt, ättika och olivolja.

Smaklig måltid =)

Nu börjar det skymma ute och det är dags för sängen.

Ha en riktigt skön natt och låt sömnfén komma till er





Kommentarer
Anki

Ja min gubbe gör ju mycket asiatisk mat och han har alltid i till de starka kryddorna en tsk socker, det upphöjer kryddorna säger han.

Min mormor hade alltid socker i när hon gjorde stuvade makaroner och det gör jag oxå, men inte min dotter hon höll på att få dåndimpen när hon såg att jag gjorde det, Men hon tyckte att det var mycket godare så nu gör hon så oxå till ungarna

Kram

2009-06-17 @ 22:40:14
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Fenixmona

Godmorgon i stugan denna torsdag! Bra gjort! Normalt hittar man hur mycket fynd spm helst...hihihi...Kramiz

Fenixmona

Nya timmar nu till mitt förgogande...få se om dagen räcker till...Ha en bra dag! Kramiz

Veiken

Vad kul, en till som har kanel som krydda ibland. Lite orientalsk smak blir det. Ha det gott. Kram



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0