"Tjejen"

Jo då. Hon finns kvar i mitt liv. Idag ska jag hjälpa henne att skriva en överklagan på hennes avslag om socialhjälp. De kräver att hennes föräldrar, som inga pengar har, ska försörja henne medan hon går klart skolan.

Jag förstår inte riktigt hur soc tänker... klart hon ska skaffa sommarjobb och klara den biten själv. Om hon nu kan få något. Det är tydligen inte alla förunnat att få den typen av jobb. Eller andra heller för den delen.

Det värsta är den långa handläggningstiden! Hon behöver pengar NU. Ja, ja... vi får göra det vi kan och vänta och se.

Eftersom  jag gillar att prata väder tänker lägga in en kommentar om dagens =) Riktigt blandat. Ena stunden stekhet sol och i nästa regnar det eller blåser kallt. Tack för att jag har ett varmt hem att vara i!

Här får ni se min nya familjemedlem och hennes fina nybyggda hem.



Den llla bollen nere i vänstra hörnet är husägaren själv. Får jag presentera Snowball...


Kommentarer
Dagalfred

Nu har jag fått en liten bild på Snowball,men det kanske i framtiden kommer en närbild på den nya familjemedlemmen

2009-06-03 @ 19:23:51
Dagalfred

Vad bra att du tar strid för flickan att, belasta föräldrar utan medel är en dålig lösning.

Utbildning är ju mycket viktigt för nya släktet

2009-06-03 @ 19:30:23
Dagalfred

Vad bra att du tar strid för flickan att, belasta föräldrar utan medel är en dålig lösning.

Utbildning är ju mycket viktigt för nya släktet

2009-06-03 @ 19:32:26
Sussi

Vilken gullig liten dunboll..



Vädret är riktigt omväxlande. Dagen började med ösregn för att sen gå över till solsken och orkan. Hela registret hihi



Det är mycket att planera upp till en möhippa så vi kommer att träffas och planera den 23 juni igen.. Det är tur att vi har börjat i tid. Brölloppet är inte förrän i slutet av augusti :-)



Ha en fin kväll

Kramisar

2009-06-03 @ 20:14:13
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Anki

Ja det är tur att det finns vänliga människor som hjälper andra det behövs



Kram

2009-06-03 @ 20:54:27
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
attis

Hallojsan. Förstår inte hur Soc tänker. Har inte mycket till över för dem kan jag ju lugnt säga. Dessa kedjebrev blir man ju vansinnig på. Söt liten Snowball. Jag är så rackarns förkyld och inte blir det bättre av stormen som viner ute. Värken håller just nu på att slita sönder kroppen känns det som. Ha en bra dag.

kram

2009-06-04 @ 09:56:40
URL: http://attisblogg.blogg.se/
epoeten

Skönt att det finns en sådan som du. Det värmer. Ta hand om dig och "tjejen" Det är inte lätt att vara ung idag. Tycker bra om er!!!!!!

2009-06-04 @ 13:32:27
URL: http://epoeten.blogg.se/
Veiken

Dessa långa handläggningstider kan ju sänka folk för tid och evighet, suck! kram

Fenixmona

Godmiddag vännen! Nu är jag hemma igen! jag kan besvara din fundering faktiskt eftersom jag är socialsekreterare och arbetar med socialbidrag sedan 19 år tillbaka.

Enligt föräldrabalken i Sveriges rikes lag så är föräldrarna försörsörjningsskyldiga för sina barn så länge de går i gymnasieskolan, dock längst till 21 år. Så om det är knapert i familjen så får föräldrarna söka försörjningsstöd.En gymnasiestuderande ungdom avslås således med hänvisning till föräldrarnas förssörjningskyldighet. Kramiz



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0