Jag är helt slut

efter allt skottande. Som tur är hjälpte min fina granne Fredrik mig att få bort de största snöbumlingarna vid infarten. Annars hade jag fått ställa in GirlPower i kväll. Inte på hela vintern tillsammans har jag skottat så mycket snö som idag!

Ikväll på GirlPower ska vi tillverka fler stenar och måla de som redan finns. Petra praoar i Stockholm och det är bara hon som kan hålla i filmkameran så då får vi passa på att tillverka rekvisita. Ska bli kul trots att jag bara hatar att gå hemifrån på kvällen. Jag är en riktig stugsittare som älskar mitt hem.

Speciellt nu när det börjar bli så fint. Hallen är klar, skrubben är klar. Nästa projekt blir att måla tjejens gamla rum innan det blir ett mysigt gästrum med våningssäng.

Vi träffade soc idag för tjejens räkning och det ska jag tala om att de ställer folk på gatan. Hon berättade att det finns barnfamiljer som har avstängd el och soc hjälper inte! På onsdag ska vi få besked hur de tänker i just tjejens fall. Ser med spänning fram emot svaret.

Det går så bra för henne. Hon missar inga lektioner, tar ansvar för studierna och håller hemmet kanonfint. Det känns så bra!

Ha en in fredagskväll alla kära läsare. Jag avslutar med en fin bild på mig =)




Kommentarer
Veiken

Läckra rasben du har;) Ha en fin fredagskväll Kram

Anonym

Du får ta det lugnt med skottningen nu . Man blir så frustrerad då man hör talas om soc. De som verkligen behöver hjälp får ingen alls.Usch. Hoppas du haft en trevlig kväll vännen .

kram

attis

2009-03-27 @ 23:12:40
Liz!

Vilken rolig sysselsättning. Hoppas de vart bra.

2009-03-29 @ 12:52:36
URL: http://www.metrobloggen.se/spirulina


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0