Det blir sällan som jag tänkt mig.

Idag har jag varit chaufför åt mina asylsökande vänner. Först en tur till Migrationsverket i Skövde. Passade på att åka in på ByggMax och köpa papp till nya taket. Tyvärr blev det inte lagt idag för vädret har inte varit pålitligt. Fick oljan bytt på bilen =) Tack för vädret, haha

Sedan en tur till Mariestad som nyöppnade ÖB. Köpte lite konserver och glass till priser man inte trodde fanns.

"Tjejen" kom och hälsade på. Helt däckad. Hade fått besked från soc att de inte tänker hjälpa henne med ekonomin eftersom hennes föräldrar har den skyldigheten. Nu tänker jag skrika. DE HAR JU INGA PENGAR. Ska hon inte få gå klart skolan innan de kastar ut henne i kylan eller.....

Lugnet har lagt sig över huset. Alla vänner har åkt till sitt och jag kan njuta av tystnaden.

Om det inte tjöt så mycket i mina öron hela tiden! Har fått löfte av Hörselavdelningen på sjukhuset att få hörselsnäckor med ljud som avleder tinitusen men jag har inte velat haft det förut. Har precis börjat tänka på det när jag läser i tidningen att det är 7 månaders väntetid till den avdelningen. Ironi eller...

Det här är ljudet i mina öron



Kommentarer
Anki

Absolut



Kram

2009-05-14 @ 19:05:15
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Anki

Jag är oxå en tinnitussare, det är inte alls något vidare!



rent utav fruktansvärt



Kram

2009-05-14 @ 19:12:20
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
attis

Jag har tinitus i vänstra örat. Ibland känns det som man ska bli totalt galen. Fruktansvärt jobbigt är det.

Kramen

2009-05-14 @ 19:56:55
URL: http://attisblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0