Mina myror

bor inte hos mig längre. Sorgligt nog blev det tvunget med kemisk bekämpning. Men nu är de utrotade.

Testade det mesta från skafferiet, citron, ättika, peppar, kanel men de var helt immuna. Hade nog varit hemma hos någon annan, innan de flyttade in hos mig, och smakat igenom menyn redan, haha

Nåväl. Min härliga granne skulle åka till staden och shoppa så jag passade på. Bad henne införskaffa myrmedel. Det gjorde hon med besked. Något man sprejar på dem och med hjälp av en smal pip även i boet. Det tog två dagar och sedan har jag inte fått ett enda besök.

Kan inte påstå att jag saknar dem.



Bilderna googlad fram, men så här ser de ut.


Kommentarer
Liz!

Skönt att du har blivit av med dem, inte kul att ha dem krypandes i skaferiet

2009-05-04 @ 11:51:07
URL: http://www.metrobloggen.se/spirulina


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0