Många veckor sedan

Jag lever, hälsar jag till alla underbara bloggare som kommenterat under mina veckor borta från datorn.

Har bara inte orkat öppna locket mer än för att betala räkningar. Här har hänt så mycket under stopptiden.

Först feber i tre veckor. Fjärde veckan kom mina små älsklingar Lina och Kajsa och hälsade på. Säger bara det.... Vilken underbart slitsam vecka :)

Den veckan kom Tessan in i vårt liv. Sju veckor ung och liten som en handflata. Svårt att förstå att det var en fungerande varelse.

Veckan efter fick jag kompisbesök och lusten att sitta vid datorn fanns bara inte. Blev också en otoligt slitsam vecka. Jag som har så stort behov av tystnad hade en person i mitt hus som älskade att prata. Ja så var det. Lyssna var inte någon stark sida där inte. Lyssna är min starka sida men jag orkar ju bara en liten stund i taget!

Så vart det då veckan efter (alltså förra veckan). Fylld av ångest. Vägrade prata. Såg bara till att mina älsklingar fick vad de behövde i form av mat, promenader, kisstunder och borstning.

Nu börjar det kännas som om jag är på banan igen. Vet inte om jag kommer orka blogga riktigt varje dag men vi får ta det som det kommer. En dag i taget.

Lägger in ett par bilder från tiden som gått....



Sovstund i köket



Promenad i skogen. Vart tog Sally vägen...........



Nya "hundgården". Bara Tessan trivs där. Sally avskyr den.



Det här är staketet in till grannen.....



som Tessan rymde igenom till sin älskling Foxtrott.

Nu är det slut för den här gången. Hälsar på er nästa gång jag öppnar datorn.


Kommentarer
Anki

Glad att jag fick se ett litet tecken från dej

Hoppas att bli bättre här är det lite halvt deppigt men det går



Kram och ha en underbar tisdag

2009-11-17 @ 13:42:49
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Maddo

Man måste inte blogga varje dag! Du ska finna din egen balans! Ska spara båda bloggarna nu =) Många kramar!

2009-11-17 @ 14:01:20
URL: http://blogg.dreammaddo.se
Sussi

Ibland behöver man lite uppehåll. Men vad tråkigt att du haft feber så länge..



Vad söt Tessan är :-)



Kramisar

2009-11-18 @ 21:21:55
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
sannof

Trevligt att höra ifrån dej.. ha nu en härlig helg..=)

attis

Hej vännen. Hoppas allt är bra med dej. Önskar dej en skön helg.

Kramen

2009-11-21 @ 11:16:50
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Snejky

Hejhej...

Vad roligt att se dig...& skönt att inget allvarligt har hänt..

Jättefina foto du lagt ut..

Jag önskar dig en fin söndag..

Kramen

2009-11-22 @ 00:43:47
URL: http://fikatajm.bloggplatsen.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0