God morgon ;)

Hemma igen efter en superhärligt veckoslut i Sigtuna. Samvaro med mina barn och deras familjer är det bästa jag vet! Tänk att få sitta på soffan med ett barnbarn på vart knä snusande lugnt och tryggt....... mums säger jag. Vilket förtroende!

40 års festen gick inte av för hackor heller. Så genomtänkt. Temat var svart och guld. Svart tårta med guldrosor på! Svarta dukar med guldstjärnor strödda över borden. Rosenknoppar som var guldfärgade.

Festen började med att alla fick en partyhatt på sig. Sen skulle man leta upp samma hatt på bordet och sätta sig. Vi var indelade i olika lag. Själv blev jag Bratz... passande eller.... hihi..

Lagindelningen kändes kanon (för min del i alla fall). Vi fick en penna och ett häfte med frågor. Vi började alltså festen med en frågelek. Vilken smart idé. Snacka om isbrytare :-). Första sidan var Svenska Ortnamn. Den frågan alla fastnade på var Crowd. Kan du lösa den?? Vi lyckades så småningom.

Vad vi åt och drack får förbli en hemlighet. Men jag kan berätta att jag blev förvånad när lilla Alva kommer fram och säger: Mormor, jag vill åka hem.... Det brukar ALLTID vara jag som vill hem först. Nu var det bara att samla ihop de älskade barnen, ta hjälp av en förälder, och packa in dem i bilen.

Väl hemma blev det godis och film.

Vaknade söndagen sjukt förkyld. Orkade inte köra hem hur gärna jag än ville. Gick och la mig halv nio på kvällen och sov ända till nio i går morse. Vaknade inte ens när de gjorde sig ordning och åkte till jobbet.

Blev en avslappnad hemresa. Körde nästan lagligt hela vägen som tur var för det var privatare ute på vägen. En bil körde förbi mig två gånger rejält fort. När jag stannade på rastplatsen stod privatarn bakom den som kört så fort. Kände en otrolig lättnad över att jag tagit det lugnt för en gångs skull.

Alla hundberättelser sker i framtiden på min andra blogg http://hundkakor.bloggagratis.se och där kommer in valpbilder under eftermiddagen. Här kommer lite andra från resan också under eftermiddagen.

Dagen ska ägnas åt tvätt och städning.



Kommentarer
attis

Hej vännen. Du verkar ha haft det bara bra. Här har vi en underbar höstdag idag. Håller på att tvätta sommarjackorna så man får hänga bort dem. Ha det bäst.

Kram

2009-10-06 @ 11:31:45
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Petra

Låter som en trevligt fest ;D

Crowd.. hm kan det vara Skara?

Krya på dig :D

kram kram

2009-10-06 @ 22:40:32
URL: http://petraceciliasundqvist.blogg.se/
helen

Älskade Bibbi,vad skönt det är att gå in på din blogg. jag sitter framför datorn alldeles på tok för mycket. Och du vet vad jag tycker om cyberworld:brr. Det är som att gå i högklackat på kullerstenarna i Gamla stan under värsta turistsäsong,för att plötsligt sen vika av på en gränd, där det är alldeles tyst och rofyllt.

2009-10-07 @ 11:10:30
URL: http://[email protected]


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0