Okey. Ger mig....

Vaknade i morse och kände mig frisk. Nästan. Ovanligt pigg i alla fall.

Blev tvungen att besöka byns apotek som ligger 8 km bort. Det blev en liten biltur. Den tog MUSTEN ur mig!!!

Vila igen...... Orkar inte ens designa ett litet hundhalsband till den lilla. Provade men fick lägga ner. Så nu sitter jag i min skönaste foltölj med tv:n på och datorn i knät.

Grannen tar fortfarande Sally. Tack igen och igen och igen. Vad gjorde jag utan dig just nu? Jo, gick själv och försenade tillfrisknandet.

Vad gör jag då för att bli frisk? Jo, jag äter frysta björnbär med socker på. Kylan lindrar smärtan i halsen och tar ner febern, björnbären ger C-vitamin och sockret energi. Pumpar mig med astmamedicin för att hålla luftvägarna öppna. Käkar hembakade "piggelinkex" späckade med Omega 3 och Omega 6. Och vilar.....

Kan jag göra något mer....? Vet inte. Tar gärna emot tips. Inte te med honung för det har jag inte hemma :-)

Lägger in en bild på en nyklippt Tessan som börjar se ut som en hund nu. Kärlek....



Klicka på Tessan så får ni se mer bilder av henne och köpa piggelinkex till både dig och hunden.


Kommentarer
yvonne

Precis.Ibland kan det vara bra med glömska

:-D

2009-10-08 @ 16:35:22
URL: http://metrobloggen.se/skaningen
Sussi

Frysta björnbär har jag aldrig provat när jag har varit sjuk. Vad gott det lät :-)



Hoppas du snart får upp orken så du kan gå ut med sally själv igen!



Ha en mysig kväll

Kramisar

2009-10-08 @ 22:10:32
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Eva

Tack för uppmuntran till att börja med. Sen önskar jag KRYA PA DIG!! Aha! Pudel alltsa, liten eller mellan?? Ser vansinnigt söt ut!! Fortsätt ta det lugnt, det är det enda raka. Skönt med fina grannar, det har vi ocksa. Här far du en KryaPaDigKram!!!!

2009-10-09 @ 05:59:49
URL: http://evaochalliahs.blogg.se/
attis

Hej vännen. Hoppas du blir frisk fort nu. Ja jag har artrit samt Fibramylogi plus det här eländiga diskbråcket. Man lär sej leva med det men accepterar det aldrig. Så vansinnigt söt vovve. Krya på dej nu och var rädd om dej.

Kramar om

2009-10-09 @ 09:36:23
URL: http://attisblogg.blogg.se/
sannof

Vitlök brukar rensa ur oxå.. krya på dej =)

sannof

japp vitlök på hård macka är riktigt gott.. kram =)



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0