Måndag - igen :-)

Jag lyckades vakna så pass i går så jag kunde köra bil tack och lov. Vi kom iväg på match. Vi = jag och hundarna.

Barnbarnet Lina började som målvakt och släppte inte in ett enda mål! Stolt mormor. Sen fick hon spela ute och var totalt fokuserad, så även om hon inte gjorde några mål så är jag en stolt mormor.

Tessan och Sally på match



När matchen var klar blev det rastning och snabb hemresa för att plocka med present och lämna hundar.

På vägen hem ringde jag och sjöng för födelsedagsbarnet och hon var SALIG över hamstern hon fick av mamma och pappa på morgonen.

Kalaset för henne började klockan två. Jag kom dit nästan kvart över två och var ändå först på plats. Puh.... skönt att inte komma sist. Fast det är klart... den platsen har ju morfar och hans fru abbonerat på, hihi

Det blev ett härligt släktkalas med kära återseenden. De flesta av oss ses bara när någon av barn eller barnbarn fyller.

Väl hemma igen kände jag mig medvetslöst trött men...... har man hundar måste man gå ut. Så det var bara på med kopplet och iväg.

Funderar runt mina hundars agerande mot andra kontra mina känslor. Har tittat mycket på "Mannen som talar med hundar" och han påpekar alltid hur viktigt det är att vara lugn. Inte VERKA lugn utan KÄNNA sig lugn.

I går kväll mötte vi en grannhund som påminner mig om dåliga möten. Jag spände mig i rädsla för att Sally skulle skälla. Det var precis vad hon gjorde också. Jag korrigerade och hon tystnade. Den korta sekund av oror som gick genom min kropp påverkade hundarna direkt genom kopplet. Fashinerande!!!!

Måste träna på att få längre sträcka mellan tanke, känsla och handling helt enkelt om detta ska lyckas. Typ skicka upp en stoppspade i huvudet varje gång en orolig/negativ tanke tar plats. Det måste ju blockera vägen till handling tänker jag.... Hmmmmm..... Något att fundera på någon sömnlös natt....


Kommentarer
Petra

Låter som en bra dag. ;) Förstår att du var stolt..

ÄR du nere i slätte nu. är du nere så pass länge att ja hinner träffa dig?

Gillar inte att de bara finns ett program för hundar. Ja vill kunna korrigera min katt också haha XP Men hon e en ögontjänare på hög nivå som bara försöker vara cool! :P

kram

2010-04-26 @ 21:49:19
URL: http://petraceciliasundqvist.blogg.se/
Maddo

Vd komiskt, jag och Jenny såg på cesar igår (jag har boxen) och fokuserade på samma sak när vi var ute. :) Det är så härligt att ha någon med sig på promenaderna! :)



Härligt att du är stolt utan att hon gjorde mål, det är ju faktiskt en lagsport där det viktiga inte är att göra mål utan att kunna sammarbeta! =)



FLERA MÅNADER?! Herregud...



Tessan blir i regel lugnare om hundar får lukta på henne och hon på dem så jag kan tvinga henne ibland.. Sen är hon ingen lekhund som leker med andra hundar men.. det får vara. Jag vill att tessan ska vara lugn och harmonisk samt klara av hundmöten utan skall.



Förresten... Vad stor din Tessan har blivit!! =)



Kramar!!

2010-04-28 @ 08:50:04
URL: http://blogg.dreammaddo.se
Anna

Visst är det härligt att träffa människor man mår bra av, och ännu bättre om det är släkten!! :)

Och det där med hundarna känner jag verkligen igen. Det går inte att låtsas, dom vet....

Nu kommer jag kanske inte in på din blogg på ett litet tag, operation på måndag. Men jag hejar på dej och ha det jättebra i vårsolen. Kram

2010-05-01 @ 23:17:10
URL: http://kavril.bloggplatsen.se
Vicke

jag hoppas att du får en fin dag nu

2010-05-02 @ 08:23:03
URL: http://animeramedvicke.bloggplatsen.se/
Vicke

jag hoppas att det är bra med dig

2010-05-04 @ 08:49:21
URL: http://animeramedvicke.bloggplatsen.se/
Vicke

Tack, det gick bra hos läkaren trots att jag blev lite nervös, det kan du se i min blogg nu.

2010-05-05 @ 12:59:29
URL: http://animeramedvicke.bloggplatsen.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0