Äntligen

har jag hittat tillbaka hit. Det blev ett mycket längre uppehåll än jag tänkt mig.

Det känns lite ringrostigt att börja blogga igen. Jag gör i alla fall ett försök. Får inte glömma att jag gör det för min egen skull. Det är så lätt att tänka på vad andra ska tycka och tänka. Det är klart. Vill jag ha tillbaka alla mina vänner får jag nog anstränga mig lite.

Vi bor nu i lägenhet i Sigtuna mina vovvsingar och jag. Kom hit den sista januari och måste erkänna att det är ALLDELES för många kartonger ouppackade ännu.

Det är som vanligt alltså... Ena dagen sover jag bara och med lite tur så har jag krafter nästa. Det är mitt liv i ett nötskal.

Idag har vi hittat till en rastgård som ligger på helt perfekt avstånd från hemmet. Känner att min kondis börjar bli lite bättre sen jag flyttade hit. Måste bero på den branta backen jag måste gå för att komma hem igen när jag väl gett mig iväg.

Har hittat en riktigt härlig väg ner till stan. Den går över en knalle genom skogen. Tack och lov är genvägen upplyst så den går att använda även kvällstid.

Bara en husrad bakom oss finns en stor äng, isbana och pulkabacka och en massa upptrampade stigar som leder ut till de större vägarna.

Vi stortrivs både hundarna och jag. Tessan har bara lite problem när det rör sig i trappen. Hon är ju inte van vid att det kan låta så mycket utan att hon kan se vad det är. Det ordnar sig säkert med tiden. I vårt hus bor det minst fem hundar till som vi redan träffat.

Fick till min glädje se att det bor "gamla bekanta" i samma hus som mig. De är supertrevliga.

Nu ska jag titta på vännerna i Köping.


Kommentarer
Fenixmona

Godmorgon! Välkommen tillbaka! Den där reklamen är till stort förtret...Som du ser har jag flyttat en av mina bloggar till Blogger...där bestämmer jag själv min reklam och inget skymmer någonting!! Kika in där vetja...Kramiz

2010-02-15 @ 04:45:41
URL: http://fenixmona.blogspot.com/
Vicke

vad bra att du trivs och redan fått bekanta

attis

Hej goa Bibbi. Så himla glad jag blir att du är tillbaka. Skönt att ni trivs. Det brukar ju alltid vara lite pirrigt när man nys flyttat. Ha nu en riktig bra dag.

Många glada Bamsekramar

2010-02-15 @ 08:22:49
URL: http://attisblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0