Ren valp

Idag har hon fått duscha för första gången på länge. Det har varit så kallt ute så jag har sparat det för att hon inte ska bli av med det naturliga skyddande fettet som pälsen har. Men idag var jag bara tvungen.

Trodde att jag någon gång i livet skulle sluta bli arg men näej. Jag är tydligen hopplöst fall......

Nu är jag så ARGH på alla äckliga hundägare som inte kan plocka upp skiten efter sina "älsklingar". Tänker att de inta kan vara så älskade eftersom matta och/eller husse inte orkar hålla rent omkring dem.

Vi har så fin natur här och men den ser ut som en hundtoalett. Kan ni tänka er stanken som kommer att förstöra all njutning när solen smält all snö och marken blir varm.

Lägger in ett bildexempel på hur det ser ut. Och det är bara på en liten del av platsen




Det är inte bara äckligt. Det kan vara rent farligt också för de små fyrbenta. De kan inte motstå att nosa på alla högar och fläckar. Vilka smitthärdar dessa högar kan vara!

Så..... Idag valde vi en helt annan väg. Vi hittade en stig i skogen som såg ren och fin ut. Problemet var bara att den gick rätt ner på stora vägen.

Jag valde att följa en rådjursstig och det blev en speciell strapats. Dagen till ära hade vi Sallys valp Babe, som redan hunnit bli fyra år, med oss.

Lägger in några bilder från promenaden och hoppas att de ger rättvisa till nivåskillnaderna i naturen.



Här är Babe strax bakom Tessans rumpa



Vägen går där nere







Här kommer de i rangordning. Tessan alltid först när hon får chansen, haha...




En liten försmak om vad komma skall




Nu är vi nere på vägen igen och alla fyrbenta samlade



Samtliga bilder tagna med min Iphone 3Gs

Tack Sverige! Anna tog hem Melodifestivalen.



Kommentarer
Sussi

Kan tänka mig att du var slut efter den skogspromenaden.

Håller med. Hundägare som inte kan plocka upp efter sina djur borde bötfällas.



Sov så gott

Kramisar

2010-03-13 @ 23:34:40
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Petra

Vad fin Babe har blivit! :D

2010-03-14 @ 00:36:19
URL: http://petraceciliasundqvist.blogg.se/
Vicke

ja, tyvärr är det allt för många hundägare som inte plockar upp efter sina hundar

2010-03-14 @ 05:09:21
URL: http://www.metrobloggen.se/animeringar
Veiken

Härliga bilder. Det syms att snösmältningen har börjat så smått. GÔTT GÔTT! Kram

Maddo

Oh, det ser ändå ut som en härlig promenad! Skönt med en ren hund och jag håller med om att det är trist med hundbajs överallt men erkänner att jag någon gång glömt påse skämmas :'(



Har du tips för att leva i nuet? Ibland är det så himla motigt!



Kramar och hoppas din helg varit superbra!

2010-03-14 @ 20:47:23
URL: http://blogg.dreammaddo.se
Anna

Hej! Jag hittade hit via Maddos blogg och gillar din skarpt! La till den på blogglovin så jag inte missar något!! Jag har hundar och är sjuk också, så lite, lite har vi gemensamt!! Jättefin blogg har du!! Underbara bilder! //Anna

2010-03-15 @ 18:55:09
URL: http://kavril.bloggproffs.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0