Väckt tidigt...



Jaha. Så blev jag väckt halv sex i dag med. Trots att jag var ute efter elva i går kväll den sista gången. Men i morse var det torrt och fint i både kök och hall efter den lilla busan så det var värt den korta sömnen många gånger om.

Inte somnar jag om heller även om jag fortfarande är kvar i sängen, hihi. Och bägge hundarna sover som STOCKAR. De bara kastar ikull sig när vi kommer in och somnar om som om de aldrig varit ute ens en gång.



I går kväll fick jag stora dottern med familj på besök.



Skulle få hjälp att sätta upp mina taklampor av mågen. Då visar det sig att jag saknar: betongplugg, lampkontakter och några glödlampor. Det här huset är byggt på 50-talet så taklocken är inte löstagbara och mina armaturer skulle behövt monteras utan kontakt för att det ska bli ultimat.



När inte det funkar kom jag på den briljanta iden att man kan sätta armaturen bredvid dosan och koppla med vanlig kontakt. Kanon!!! Då har jag lämnat allt vad plugg heter efter mig i Slätte. Smart drag!! Jag tar med mig typ mögeltvätt men lämnar plugg! Hur smart kan man bli......



Får skylla det på stressen jag kände den sista veckan innan flytten. Jag fungerar INTE under stress efter hjärnskadan. Det är som om hjärnan tvärnitar. Och då kan stressen komma från ex.vis att det finns fler än jag i samma rum när jag ska göra något som kräver koncentration.



Ni fattar inte hur många saker som kräver koncentration som man överhuvudtaget inte tänker på när hjärna är oskadad. Bara att diska, som jag gjort med ryggmärgen i alla år innan, måste jag ha full kontroll på för att göra det på ett bra sätt. Intressant .....

(Bild lånad från Tvins)


Igår ångtvättade jag alla golven och mattorna för att få bort all hunddoft efter Tessan för att hon ska känna att det inte är ok att göra sina behov inne. Det blev såååå fräsch luft. Rekommenderas varmt. Ångtvätta när det känns lite ofräscht och det blir som ett nytt hem :-)

Tack för att ni kikar in och hälsar på. Lämna gärna ett litet tassavtryck så blir jag happy.....

Ha en underbar vårfredag och njut av fågelsången



OBS! Samtliga bilder lånade




Kommentarer
Maddo

Vad är det för skada du har fått?



Jaa, kombo-fritt är jätteskönt! Njuter redan av att kunna göra vad jag vill på morgonen! SKÖÖÖNT!!



Kramar imassor!

2010-03-12 @ 10:26:56
URL: http://blogg.dreammaddo.se
Petra

Tack och lov att TAmar inte vaknar förrän sju XP Och att hon då vid åtta blir utsläppt ur mitt rum av mamma eller Ulrika haha ;P Så ja slipper gå upp!

Förutom i Lidköping då. Men då ignorerar jag henne hårt! Tills ja måste gå upp :P (typ vid den tiden)

Verkligen vår ute nu. Gick och njöt för första gången av slasket på vägen hem från skolan! XD



Haha Sigtuan ja. Nu var det ju så att du inte bodde i Sigtuna när ja valde praktikplats så int tänkte ja på det då XP Men de hade varit trevligt ;)

2010-03-12 @ 13:48:45
URL: http://petraceciliasundqvist.blogg.se/
Vicke

jag önskar dig en trevlig helg nu

2010-03-12 @ 14:59:23
URL: http://www.metrobloggen.se/animeringar


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0