Midsommardagen 2012

Minns verkligen inte när vi senast hade en så fantastiskt solig och varm midsommarafton. Min kropp var med mig hela dagen. För mig blev det därmed en arbetsdag á lá fantastiko.

Fick bort allt som växte efter söderväggen inklusive någon prydnadsbuske som säkert skulle doftat 'jättegott' när den blommar. Är ju så parfymkänslig så det är helt sjukt. Kan inte befinna mig många sekunder på husets framsida för där växer enbart väldoftande saker typ brudspirea (som har blommat över, tack för det) Jasmin (ett gigantiskt träd mitt på gräsmattan på framsidan som står i storblom) Syren (som blommat över) och 2 andra supervackra röda buskar med gigantiskt doftande blommor som går i blom nu.

Vad gör man...... Håller sig borta därifrån. Gör som dykarna när det är gräsklippning. Håller andan och rusar till baksidan och hämtar ny luft om inte vinden ligger på åt det hållet.

En av mina underbara grannar erbjöd sig igår att hjälpa mig ta ner det jag inte vill ha kvar! Vilken pärla!!!! Gissa vad som åker först.... Blir det rönnen på baksidan som gör att jag måste ha lampan på på dagen i köket. Eller blir det Jasminen........

Vi har varit på hundpromenad i en sovande by. Härligt! Runt här är det bara arbetande människor som kliver upp hur tidigt som helst varje dag men idag får de sova....

Min kropp är inte med mig idag så det får bli soffläge vid tvn eller en ljudbok.

Ha en underbar midsommardag

Klokast på jorden


Kommentarer
Maddo

Jag är inne och läser (har dig på bloglovin) men kommenterar inte så mkt mer...barnet tar ju plats som du nog förstår!



Tack för din härliga kommentar! Blev så otroligt glad så jag kände mig tvungen att bekräfta att jag ser det du gör! Brukar visa sambon vissa bloggar, din är en av dem! ;)



Beundrar er som kan njuta av en ljudbok, jag köpte en bok som handlade om mindfulness, ett ämne jag älskar men...icke! Jag somnar, glömmer lyssna osv... :P Den ska jag ge till kompisen som ställer upp som hundvakt och lånar ut sin bil osv.. =)



Kramar!

2012-06-23 @ 21:46:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0