Tisdag morgon

Ligger i sängen igen. Efter att ha varit ute i morgonrock och kissat hundarna och tagit in morgontidningen.
Kaffet blev klart, eller vattnet blev varmt borde jag nog säga eftersom jag dricker neskaffe, medan hundarnas mat låg på blötning.
I sovrummet innanför vardagsrummet sover min syster och hennes man. Vill verkligen inte väcka dem i onödan. Deras veckoschema skulle jag inte vilja byta till mig.

Vägg i vägg med vardagsrummet är köket. Där tömde jag diskmaskinen medan vattnet kokade upp. Tyst tyst... Hur tyst kan man tömma en diskmaskin?.?.?.?.

Vi smyger oss in i vardagsrummet där jag sätter mig i soffan med en hund på var sida om mig på golvet. De äter sin mat och jag njuter av morgonkaffe och tidning. När kompisarna ätit klart går vi in i kontoret/gästrum där jag avslutar min kopp och läser klart tidningen.

Det var snabbt gjort. Lusadräparn blir bara tunnare och tunnare.
Den stora nyheten kändes tung. Åter igen ett stort företag som lägger ner sin verksamhet. Den här gången i Tibro

Nu ligger vi i sängen igen. Känns skönt att kunna skylla på att sys med man ska få sova ut när det i själva verket händer i stort sett varje dag efter frukost ;-)

Ha en fin onsdag. En dag varvad med aktiviteter och avslappnande stunder ❤



Kommentarer
Mia

Vilken skön morron...bara ta det lugnt och njuta av stunden. Kram på dig!

2012-09-05 @ 10:46:34
URL: http://www.matmia.blogg.se
Snejky

Gu, va mysigt det ser ut. Kan se det framför mig, mysa ner igen med tidning & glada vovvar. Kul att ha sys på besök.
Njae, detta att tömma en diskmaskin tyst....Hur gör du? hihihihihi...
Ha en magnifik dag, tjejjen..
Kramen

2012-09-05 @ 11:08:16
URL: http://snejky.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trygg i mig själv

Livet som varit väldigt mycket ner och en hel massa upp har lärt mig vem jag är och vart jag står. Det har gett mig en stor trygghet.

RSS 2.0